Markanızı Dünyaya Açmanın En Kısa Yolu
Google Ads reklamları için Düşler Atölyesi ile profesyonel bir reklam yönetimi hizmeti alabilirsiniz. Google Ads, ayırdığınız reklam bütçesini en optimum şekilde hedef kitlenize ulaşmak için kullanabileceğiniz etkili bir dijital reklam mecrasıdır.
Uzman ekibimiz tarafından Google Ads hesabınız en uygun şekilde yapılandırılarak, anahtar kelimeleriniz ve reklam metinleriniz Google içerik ve kalite yönergelerine uyumlu hale getirilir ve reklam konumunuz yükseltilir. Daha düşük maliyetlerle daha etkili reklam yapabilir, daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
Google Adwords Nasıl Çalışır?
Google üzerinde bir arama yaptığınızda o kelime ile ilgili binlerce site sıralanarak önümüze gelir. Fakat binlerce site arasından ilk sayfada listelemeye girmek kolay değildir. Bu durumda, Adwords reklamları rol oynar.
Google Adwords ile sizin siteniz aramalarda üst sıralara taşınır. Adwords reklamları ile marka veya işletmenizi birçok potansiyel müşterinin görmesi sağlanır. Bunun yanında Adwords, reklamlarınızın ne zaman ve nerede görüneceğini seçmenize de imkan verir.
Ürününüzle ilgili yalnızca arama sonuçlarında değil, ürününüzle ilgi siteleri hedefleyip, söz konusu sitelerde de reklamlarınızın gösterilmesini Adwords sayesinde sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte yine Adwords ile ulusal haber siteleri ile emlak haber sitelerini hedefleyebilirsiniz. Adwords, marka veya işletmenize internet üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için geliştirilmiştir.
Ürün ya da hizmetinize ihtiyacı olan kullanıcılar arama yaptığında onları satın almaya hazır oldukları an hedefleyen reklamlar oluşturmanızda Adwords size yardımcı olur. Firmanız için online müşteriler ürününüz ile ilgili arama yaptıkları sırada çıkan reklamınızı tıklamak ya da tıklamamak arasında seçim yaparlar.
Google Reklamları Çalışma Sürecimiz
Pazar ve Kelime Analizi
İlk önce siz ve rakipleriniz tanınır, doğru kampanya ve doğru hedeflemeler buna göre oluşturulur. Hedeflerinize kısa bir sürede ulaşabilmeniz için, markanızın dijital medyada varlığı detaylıca analiz edilip buna uygun optimizasyonlar gerçekleştirilir. Ayrıca aynı pazarda bulunan rakipleriniz ve ilgili kelime analizleri, Ahrefs, Semruh, Google Trends ve Anahtar Kelime Planlayıcı gibi toollar kullanılarak yapılır, bu bilgiler ışığında kampanyalarınız oluşturulur.
Hesap Oluşturma
Eğer markanıza ait kendi Google ADS ve Analytics hesabınız varsa ve onlarla devam edilecekse hesap ID’si istenir ve MM hesabının altına bağlanır, eski kampanyalar duraklatılarak yeni kampanya kurgusu oluşturulur. Yeni hesap oluşturulacaksa; Ajansın Google Ads MM hesabının altına proje/hizmet için yeni hesap açılır. Remarketing kodu ve dönüşüm kodu oluşturulur. Ayrıca Tag Manager Hesabı, Dönüşüm Bağlayıcı, Google Ads Dönüşüm, Remarketing, Google Analytics ve Yandex Metrica için etiket oluşturulur.
Hesap Kurgusu
Sizin temel aldığınız hedef kitle neyse ona uygun olarak doğru kampanyalar kurgulanır. Alakası olmayan trafiği ya da gösterim sayınızı düşürecek ileri düzey teknikleri kullanmadan, bütçenizin verimli harcayabileceğiniz reklamlar oluşturulur. Hedef kitlenizin bulunduğu mecralar iyi analiz edilir, site yapınıza uygun kampanyalar kurgulanır. Her mecra ve site yapısı için özel kampanyalar oluşturularak bütçenizin doğru yönetilmesi sağlanır.
Optimizasyon
Kurgulanan kampanyalarda düzenli olarak optimizasyonlar yapılır. Böylece kampanya performanslarının sürekli olarak arttırılması sağlanır. Bu optimizasyonlar lokasyon, zaman, yeninden pazarlama listeleri, arama terim optimizasyonları gibi gelen trafiğin kalitesini arttırmaya yönelik olarak düzenlenir.
Raporlama
Arama motorları reklam kampanyalarınız hakkında bilgi sahibi olabileceğiniz detaylı raporlar hazırlanır. Kampanyalarınızda neler olup bittiğini, hedeflemeleri, harcamaları bu raporlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Raporlamalar günlük, haftalık, aylık rapor olarak düzenlenir ve müşterilere ulaştırılır.
Youtube Reklam Modelleri
TrueView Masthead
Anasayfanın en üstünde, bar kısmında yer alan reklamlardır. Bu reklamlar HTML5 formatında çalışmaktadır. Sadece ülkeye göre hedefleme yapılır ve günlük olarak reklam verilir.
TrueView Video Reklamlar
Bu reklamlar atlanabilir video reklamlar olarak bilinir. Ana videonun öncesine ya da sonrasına eklenen TrueView reklamlar, ekranda çıktıktan sonra görüntüleyenlerin tercihine göre reklamları 5 saniye sonra atlamalarına imkan tanır. Reklamı geç seçeneğine basan kullanıcılar için reklam verenler herhangi bir ücret ödemezler.
Atlanamayan video reklamlarda ise kullanıcılar izlemek istedikleri videoyu görebilmek için reklamın bitmesini beklemek zorundadır. İki seçenekte de reklamlar videoların başlarında, ortalarında ya da sonlarında olabilir.
TrueView Video Reklamlar
Bu reklamlar da atlanamayan reklamlar kategorisinde düşünülebilir. Tek farkı bu reklamların 6 saniyelik videolar olmaları. Eğer mesajınızı 6 saniye içerisinde verebileceğinizi düşünüyorsanız bu reklam modelini tercih edebilirsiniz. Reklamlar hem masaüstü hem de mobil cihazlarda gösterilebilir.
TrueView Yer Paylaşımlı Reklamlar
Bu reklamlar videonuzun %20’den daha küçük bölümünde yer alan reklamlardır. Sadece masaüstü cihazlarda gösterilen bu reklamlar sabit banner ile hedeflenen videoların alt kısımlarında gösterilir. Kullanıcılar oluşturulan reklamlara tıkladığında sitenize yönlendirilirler.
TrueView GDN
Daha büyük oynatıcılarda alt kısımda yer alan bu reklamlar videoların sağında ve öneri listesinin yukarı kısmında yer alır.
Gmail ile Müşterilerinize Ulaşın!
Gmail Reklamları, gmail kullanıcılarına mail kutularının sağında veya üst kısmında gösterilen reklamlardır, özellikle ucuz maliyetleri ve gelişmiş hedefleme seçenekleriyle oldukça etkili olan Gmail reklamları masaüstü, mobil ve Gmail uygulamasında gözükecek şekilde düzenlenebilir. Gmail reklamlarının ücretlendirme esası tıklama başına maliyete dayalıdır yani kullanıcılar sadece reklamınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Diğer AdWords reklam biçimlerine göre tıklama başına maliyetleri daha düşüktür. Bu sayede stratejinize dayalı olarak daha düşük tıklama başına maliyetlerle reklamlarınızın erişimlerini artırabilirsiniz. Ayrıca, ayrıntılı hedefleme teknikleriyle hedef kitlenize daha net ulaşma imkânı bulabilirsiniz. Böylece gereksiz maliyet harcaması yapmamış olursunuz.
Gmail Reklamları Hedefleme Seçenekleri
Anahtar Kelime Hedefleme:
Belirli anahtar kelimeleri hedeflediğiniz takdirde, anahtar kelimenizle ilgili mail almış kullanıcıların maillerinde reklamlarınız gözükür. Örneğin; bir inşaat firmasısınız, “satılık ev” kelimesini anahtar kelime olarak eklediğinizde reklamlarınız, “satılık ev” kelimesiyle ilgili mail almış Gmail kullanıcılarına gösterilir.
Domain (Alan Adı) Hedefleme:
Belirlediğiniz sitelerden mail alan kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Örneğin; bankacılık sektöründe faaliyet gösteren bir firma iseniz, bankalardan mail alan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.
Konu Hedefleme:
Ürün veya hizmetlerinizle ilgili konuları hedefleyerek, sizinle alakalı kullanıcılara ulaşmanız sağlanır. Spor malzemeleri satan bir firma spor ile ilgili konuları ekleyebilir.
Demografi Hedefleme:
Bu hedefleme yöntemi ile ulaşmak istediğiniz kitleyi yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumlarına göre seçebilirsiniz.
İlgi Alanları ve Yeniden Pazarlama:
Ürün ve hizmetlerinizle alakalı olan ve daha önceden web sitenizi ziyaret etmiş olan kullanıcılara Gmail reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Böylece firmanızın akılda kalmasını arttırırken aynı zamanda da kişilerin karar verme süreçlerinde firmanızı hatırlamalarına yardımcı olur.
Google/Yandex Haritalara Kayıt
İşletme bilgilerinizin, Google ve Yandex Haritalarda yer almasını sağlayarak adresiniz, iletişim bilgileriniz, çalışma saatleriniz ve şirketiniz hakkındaki bilgileri görünür kılabilirsiniz. Böylece müşterileriniz size daha kolay ulaşacak ve iletişime geçecektir.
İşletmenizle İlgili Bilgiler Paylaşın
Örneğin bir kırtasiye işletiyorsunuz. Google da kırtasiye diye arama yapanlar en yakınında olan kırtasiyeleri haritalarda görürler. Siz google da işletmenizi ne kadar doğru ve içeriği bol şekilde tanıtırsanız gerçek müşteriyi çekmeniz o kadar kolay olacaktır.
Web Sitenizin Trafiğini Artırın
Dijital alanda önde olmak sadece reklamlarla sağlanamaz. Web siteniz istenilen anahtar kelimelerle arama yapıldığında önde olması çok önemli bir unsurdur.
Siz de uzman personelimizden sitenizin nasıl organik olarak ön sıralarda görüntülenebileceğini öğrenebilir, daha çok müşteriye erişebilirsiniz.
SEO Hizmeti
SEO hizmetini eksiksiz bir şekilde alabilmek, bu süreci sağlıklı bir şekilde ilerletebilmek için kaliteli bir kurumsal SEO danışmanlığı almanız son derece önemlidir. Özellikle kurumsal sitelerde içeriklerin az olacağı dolayısıyla index sayılarının da az olacağı düşünüldüğünde bu sitelerin site içi optimizasyonlarının kusursuz olması gerekir. Alacağınız kurumsal SEO danışmanlığı dahilinde sitenizi iyi optimize edebilecek, eksikleri görüp bunların düzeltilmesi için çalışmalarını gerçekleştirecek bir firma ile çalışmanız sizi arama motorlarında çok daha hızlı yükseltecektir.
Eğer çalışılacak kurumsal site bir e-ticaret sitesi ise bu durumda ilgili anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkmak da yeterli değildir. Çünkü siteye giren ziyaretçilerin çoğu potansiyel müşteri adayları olduğundan sitenin kullanıcı dostu olması, alışveriş aşamalarında herhangi bir aksaklık yaşanmaması kurumsal SEO hizmetlerinde son derece önemli olacaktır. Bu nedenle kurumsal SEO hizmeti alırken dönüşüm hunisi nedir nasıl kullanılır bilen firmalar ile çalışma ortağı olmanızı öneririz. Bu sayede sitenize giren ziyaretçilerin hangi aşamalarda ürünü almaktan vazgeçtikleri görülebilir, buna göre optimizasyonlar yapılabilir.