Sosyal Medya Danışmanlığı
Sosyal medya platformları şirketlerin, markaların ya da kişilerin kendilerini hedef kitlelerine dilediği gibi anlatabildiği, internet üzerindeki platformların genel adıdır. Bu tanım göz önüne alındığında sosyal medyanın bu kadar çok kullanılmasındaki nedenler de kolaylıkla anlaşılabilir. Kişiler ya da markalar sosyal medya üzerinden hedef kitlesine göreceli olarak bir ücret ödemeden kolaylıkla ulaşabiliyor. Daha da önemlisi insanlarla algısını, tarzını, düşüncesini paylaşabiliyor.
Bunun yanında markalar söylemek istediklerini en iyi yansıtacak sosyal medya platformlarını da seçme özgürlüğü yakalıyorlar. Fotoğraflar üzerinden tanıtım yapmak isterse Instagram’ı, sadece videolarla yansıtmak istediğinde Youtube’u, tamamen kurumsal olmak için Linkedin’i ya da eğlence odaklı olmak için Snapchat’i seçebileceği gibi hepsi içinse Facebook’u tercih edebiliyor.
Sosyal medya tercih edilebilirlik açısından televizyon gazete ve film gibi geleneksel medyaya fark atıyor. Çünkü;
Bu mecralara göre daha fazla erişilebilir olan sosyal medya platformları herkesin kullanımı için uygundur. Kontrol altında olan geleneksel medyada mesajlar ortaya çıktıktan sonra değiştirilemez ancak sosyal medyada paylaşımlara yorumlara anında müdahale etmek mümkündür. Sosyal medya bu anlamda özgürdür. Tercih edilmesindeki en büyük nedenlerden biri de sunduğu bu ifade özgürlüğüdür.
Düşler Atölyesi Medya Sosyal Medyada Sizin İçin Ne Yapar?
İçerik Yönetimi
Sürekli canlı kalan sosyal medyanın uygun bir şekilde düzenli beslenmesi gereklidir. Markanızın değerlerini sosyal medyaya uygun hale getirir ve bu yönde yaratıcı içerikler üretiriz. Blog yazıları, videolar, görseller ve gifler hazırlar sosyal medya yeniliklerini yakalarız.
Moderasyon
Sosyal medya hesaplarımız düzenli olarak takip edilir. Doğrudan gelen takipçi yorumları anında yanıtlanır. Bu şekilde müşteri memnuniyeti sağlamak marka itibarı açısından oldukça önemlidir.
Sosyal Medya Takibi
Siz sosyal medyada olmasanız dahi insanlar markanız hakkında sosyal medyada konuşur! Ya da sosyal medyada yer alsanız da doğrudan sizinle iletişime geçmeyebilirler. Bu da kontrolümüz dışında olduğundan fark etmeden çığ gibi büyüyebilir. Bu yüzden sosyal medyayı uygun programlarla takip etmek önemlidir.
Online İtibar ve Kriz Yönetimi
Markanızla ilgili oluşabilecek krizleri önceden tahmin eder, araştırır senaryoları çıkartır. Sonradan bu senaryolara uygun önlemler alır. Yaptığımız sosyal medya takibi sosyal medya uzmanlarımız tarafından yapılır krize sebep olabilecek konular belirlenir. Yayılım sağlanmadan önlem alınır ve krizin oluşmaması sağlanır.
Dijital PR
Halkla ilişkiler odaklı ele alınan markanız bir bütünlük sağlanarak yönetilir. Seo’ya uygun metinler ve görseller seçerek marka hesaplarınızın arama motorlarında üst sıralarda organik olarak çıkması sağlanır. Sosyal medya pazarlaması için bu oldukça önemlidir.
Sosyal Medya Yönetimi
Dijital ekosistemde, kullanıcılar markalarla etkin olarak iletişim halindeler. Kontrolsüz yapılan sayfa ve kampanya yönetimleri, marka için intihar niteliği taşıyan krizlere yol açabilir düzeydedir. Türkiye’de ve dünyada sık rastlanan kriz vakaları, markalar için sosyal medya yönetiminin ciddi bir fırsat ve hassas bir süreç olduğunu kanıtlar.
Facebook Reklamları
Facebook reklamları, işletmelerin ürün ya da hizmetlerini sosyal medya kullanıcılarına tanıtmak için tercih edebileceği en etkin araçlardan biridir. Türkiye’de ve dünyanın birçok ülkesinde en fazla üye sayısına sahip olan ve birçok yaştan, sosyal sınıftan, ilgi alanından insanları buluşturan Facebook, reklam verenlerin en sık tercih ettiği sosyal mecralardan biri olarak öne çıkar. Facebook’da bu kadar geniş bir kullanıcı kitlesinin olması, Facebook reklamcılığı konusunda başarılı bir sonuç elde etmek için belli kriterlere özen ve hassasiyet gerektirir. Reklamlarınızı ülkeye, şehre, cinsiyete, yaşa, anahtar sözcüğü, medeni durumuna, eğitim durumuna, iş ünvanına göre hedefleyerek istediğiniz kitleye kolayca ulaşabilirsiniz. Bu yolla bütçenizi de ürününüzle en çok ilgilenen kitle için değerlendirmiş olursunuz.
Facebook Reklam Modelleri
En büyük sosyal medya platformlarından biri olan Facebook, çeşitli reklam modelleri ile işletmelere geniş alternatifli bir reklam deneyimi sağlar. Görsel reklam ve videolu reklam modelleri başta olmak üzere hikaye reklamları, döngü reklamlar, Messenger reklamları, koleksiyon reklamları, kanvas reklamları, oynanabilir reklamlar ve slide gösterili reklamlar ile reklamverenleri ve kullanıcıları buluşturan Facebook üzerinde doğru reklam stratejisi ile geniş kitlelere ulaşmak mümkündür. Bu reklam modelleri; gönderi etkileşimi, sayfa beğeni sayısı ve etkinlik yanıt oranında büyük gelişme sağlamanıza yardımcı olur.
Video
Video özelliği ile ürününüzün özelliklerini tam olarak sergileyebilir, insanların dikkatini kolayca çekebilirsiniz.
Görsel
İnsanları yönlendirmek istediğiniz internet siteleri ve uygulamalar için yüksek kaliteli görseller kullanılabilir.
Koleksiyon
İnsanları alışveriş yapmaya teşvik etmek için kataloğunuzdaki ürünleri kişiye göre özelleştirilmiş şekilde sergileyebilirsiniz.
Döngü
Her biri kendi bağlantısına sahip on adede kadar veriyi tek reklam içinde yayınlamanız mümkün.
Slayt gösterisi
Video reklamları olarak yayınlayacağınız hikayenizi Reklam Yöneticisi’nde slayt gösterileri olarak oluşturabilirsiniz. Hikayeniz bu şekilde hareket, ses ve metin bileşenleri ile daha da etkileyici hale gelir.
Hızlı Deneyim
Eski ismi Kanvas olan bu yolla reklamlarınız tam ekran ve mobil için optimize edilmiş olarak yayınlanmaktadır.
Potansiyel Müşteriler Bulma Reklamları
Ürün ya da hizmetinizle ilgilenen insanların bilgilerini hızlıca toplayacağınız kanallardan biri de Facebook ve Instagram’daki potansiyel müşteri reklamlarıdır. Bu reklamlar görsel, video veya döngü kullanılarak sunulur ve bireyler etkileşime geçtiğinde bunları potansiyel müşteri formu takip eder.
Teklifler
Facebook’ta paylaşabileceğiniz indirimler teklifler başlığında toplanır. Teklif reklamı görsel, video veya döngü olarak tasarlanabilir.
Gönderi Etkileşimi
Sayfa gönderilerinizi daha fazla beğenme, yorum, paylaşım ve fotoğraf görüntülemesi elde etmek üzere ön plana çıkarabilirsiniz.
Etkinlik Yanıtları
Etkinliğinizin bilinirlik kapasitesini artırmak ve ürününüz hakkında daha fazla yanıt almak için etkinlik yanıtı reklamlarını kullanabilir, reklamlarınızı görsel veya video olarak tasarlayabilirsiniz.
Facebook Reklamları Nasıl Ölçümlenir?
Dijital pazarlamada reklamın performansını değerlendiren çeşitli ölçütler vardır. Facebook reklamları için bu ölçütler; gönderinin eriştiği kullanıcı sayısı, gönderinin aldığı etkileşim oranı (beğeni, yorum ve paylaşım sayıları), tıklanma oranı, reklam çalışması yapılan web sitesine yönlendirme trafiği, geri dönüşüm başına reklam maliyeti ve yatırım geliri gibi ölçütlerdir. Bunlar manuel olarak tek tek incelenebileceği gibi bütün bunları analiz ederek size toplu bir şekilde raporlar aktaran ölçümleme araçlarının yardımını almanız da işinizi kolaylaştırabilir.
Instagram Reklamları
Instagram, oluşturduğunuz görsel organik içeriklerle markanızı geliştirmenizi sağlamanın yanı sıra, gönderilerinizi gören kullanıcı sayısını artıran reklamlar yayınlamanıza da olanak tanıyan bir reklam platformudur. Ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını Facebook reklamları ile ilgili benzer özelliklere sahip olan Instagram üzerinden yaparak, bilinirliğinizi artırabilir, web sitelerinizin trafiğini yukarıya taşıyabilir, satış konusunda önemli geri dönüşler alabilirsiniz.
Hikaye Reklamları
Akış içeriğinizi Instagram Stories’de tamamlayabilirsiniz. Bu sayede hikayeleri kullanan 400 milyondan fazla hesapla etkileşim kurabilirsiniz.
Fotoğraf Reklamları
Sade, basit ve göz alıcı bir tuval üzerinde anlatabileceğiniz hikayenizde kare veya yatay formatta fotoğraflar kullanabilirsiniz.
Video Reklamları
Ses ve hareketin gücünü bir araya getirerek fotoğraf reklamlarının sürükleyici görsel kalitesinden faydalanabilirsiniz. 60 saniyeye kadar olan videoları yatay veya kare formatta da yayınlayabilirsiniz.
Dönen Reklamlar
Kampanyalarınıza derinlik katmak için parmak kaydırma yoluyla tek reklamda daha fazla fotoğraf veya video görebilmeyi sağlayan yeni bir katman ekleyebilirsiniz.
Koleksiyon Reklamları
Hedef kitlenizin ürünleri keşfetmesini, incelemesini ve satın almasını, koleksiyon formatını kullanarak sağlayabilirsiniz. Video, görseller veya her ikisini de kullanmaya olanak sağlayan koleksiyon reklamları ile hem ürüne hem de kitlenizin yaşam tarzına uygun bütüncül bir hikaye yaratabilirsiniz.
Instagram Reklamlarının Avantajları
Instagram Reklamları Web Sitenize Trafik Çeker
Normal, organik Instagram gönderilerinden farklı olarak Instagram reklamları, işletmenizi tanıtan gönderilerin bir parçası olarak tıklanabilir bağlantılar içerebilir. Bu özellik, Instagram’da reklam vermeyi düşünmenizin belirleyici bir nedeni olabilir. Reklamı yapılan bir gönderiye harekete geçirici bir mesajla birlikte bağlantı ekleme yeteneği, işletmenizin web sitesine trafik çekmede son derece yararlı olabilir. Instagram sadece reklam olarak öne çıkan gönderilere bağlantı eklemenize izin verir.
Instagram Reklamları Görünürlüğü Artırır
Birçok işletmenin sosyal medya pazarlamasında yaşadığı en büyük zorluk, milyonlarca gönderi kalabalığının arasından gönderisini öne çıkarabilmektir. İnsanların profilinizi takip etmek ve sizinle etkileşimde bulunmak istemesini sağlayan ilgi çekici Instagram gönderileri oluşturmanız gerekir. Bir takipçi kitlesi oluşturmak ve istediğiniz etkileşimi elde etmek için iyi bir Instagram akışının küratörlüğünü yapmanız, çok fazla yaratıcılık ve adanmışlık gerektirir. Instagram reklamları, kullanıcıların gönderilerinizi görmesini sağlayabilir, hedef kitlenize ulaşmada yardım edebilir.
Instagram Reklamları Marka Bilinirliğini Artırır
Bir Instagram gönderinizi reklam olarak öne çıkardığınızda, gönderi, yersiz veya rahatsız edici olmadan hedef kitlenizin haber akışında görünür. Instagram hikayesi aracını kullanarak reklam veriyorsanız reklamınız, hedef kitlenizin takip ettiği kullanıcı hikayelerinin arasına otomatik olarak yerleştirilir. Göze batmayan bu türdeki reklamlar, işletmeniz için marka bilinirliğini büyük ölçüde artırabilir. Instagram reklamının bütçe, hedef kitle ve süresini belirleyebilir, kitlenizi oluşturduğunuzda yaş aralığı, cinsiyet, konum ve ilgi alanları gibi demografik özelliklerini de seçebilirsiniz. Böylece, reklamlarınızı hedeflediğiniz belirli bir kitleye gösterebilir ve reklamını yaptığınız ürünle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kişilere ulaşabilirsiniz.
Twitter Reklamları
Twitter kullanıcılarının sayısı her geçen gün daha da artıyor. Twitter yakın bir tarihe kadar ülkemizde çok fazla kullanıcıya ulaşmamış bir sosyal ağ olmasına rağmen son 1,5 yılda oldukça rağbet görüyor. 20 milyondan fazla Türk kullanıcıya sahip platform, reklam alarak markalar için cazip bir mecra olmuştur.
Twitter kendi içerisinde temelde 3 farklı reklam modeli sunmaktaydı. 2015 yılında hızla büyüme kaydeden platform, kullanıcılara 6 yeni reklam modeli ile daha geniş bir alanda hizmet vermeye başladı. Bu yeni reklam modellerinden bazıları reklam verenler tarafından oldukça sık kullanılmaktadır.
Twitter, reklam vermek isteyen markalar için birkaç reklam modeli sunuyor. Markalar bu modeller içerisinden ihtiyacını karşılayabiliyor ve kampanyalarını oluşturabiliyor. Şimdi bu reklam modellerine göz atalım:
Tweet Etkileşimleri
Takipçilerinizle etkileşim sağlamanız için Twitter’daki gönderilerinizi öne çıkarmanızı sağlayan reklam modelidir. Tweetlerinizin gösterimini yeni kitlelere de yapabilirsiniz
Web Sitesi Tıklamaları veya Dönüşümleri
Bu reklam modelinde kullanıcılarınızı Tweetleriniz ile internet sitenize trafik çekmek, satın alma ve üyelik gibi eylemler için yönlendirebilirsiniz.
Uygulama Yüklemeleri veya Uygulama Yeniden Etkileşimleri
Mobil uygulamanız var ise bunu kitlenize sunabilir onlara uygulamanızı yükletebilirsiniz. Bu reklam modelinde ayrıca daha önce kullanan kişilere uygulamanızı yeniden göstermeniz mümkündür.
Video Görünümleri
Twitter’a yüklediğiniz videoların izlenme oranını yükseltebilirsiniz.
Takipçiler
Twitter’daki takipçi sayınızı yükseltebilirsiniz.
Twitter’daki Yönlendirmeler
Twitter’daki tekliflerinizle ilgilenen kişilerden bu yolla e-posta toplamanız mümkün.
Linkedin Reklamları
Günümüzde dijital reklamların önemi bir hayli yüksektir. Dijital dünyadaki reklamcılığın öneminin artmasının sebebi, ticaret ve iş dünyasının da her geçen gün sosyal ağlarda daha etkin bir hale gelmesidir. İş dünyasındaki insanların birbirleriyle iletişim ve etkileşim halinde olmasını amaçlayan ve profesyonel dünyanın sosyal medyası olarak son derece popüler olan Linkedin’de kullanıcılara gösterilen reklamlar, profesyonel kimlikli bir hedef kitleye hitap ederek reklamverenler için ciddi avantaj sağlar.
Linkedin Reklam Platformunu Neden Kullanmalıyız?
Linkedin reklamları, diğer sosyal medya alanlarındaki reklam çalışmalarından farklı niteliklere sahiptir. Çünkü Linkedin, kullanıcı profili olarak çok yüksek bir oranda profesyonel kimliğiyle ön plana çıkan insanları bir araya getirir. Bu yüzden de özellikle B2B (Business to Business) reklamcılığı için en uygun tercih, Linkedin reklamlarıdır. Linkedin reklamları, reklamverenler için birbirinden farklı birçok şirketten ve sektörden CEO, üst düzey yönetici, İK, şirket sahibi ve çalışanları hedef kitle olarak sunar.
Linkedin Reklamları ile İşimi Büyütebilir miyim?
Linkedin reklamları, doğru hedefleme ve planlama ile uygulandığı takdirde iş hayatında büyüme için büyük avantajlar sağlar. Profesyonel hedef kitleye yönelik doğru reklam stratejileri uygulandığı takdirde hem reklamını yaptığınız ürün ya da hizmetin hem de işletmenizin tanınırlığını ve saygınlığını arttırabilirsiniz. Bu anlamda potansiyel müşterilere ya da iş ortaklarına ulaşmak için en uygun mecra olan Linkedin, hedef kitle yapısı anlamında benzeri kolay bulunmayan özgün bir platformdur.
Linkedin Reklamları Hedefleme Kriterleri
Linkedin hedefleme kriterleri, B2B reklamcılık adına oldukça alternatifli ve işlevsel filtreleri bir arada sunuyor. İş dünyasındaki insanlardan nitelikli bir hedef kitle belirleme adına her şeyden önce lokasyon kriteriyle ön plana çıkan Linkedin reklamları; Şirket Adı, Şirket Endüstrisi, Şirket Büyüklüğü, İş Kıdemi, İş Unvanı, Okul, Okul Bölümü, Diploma Notu, Üye Olunan Gruplar, Yetenekler, Yaş, Cinsiyet, Tecrübe Durumu, Şirket Bağlantıları ve Takipçileri gibi birçok önemli hedefleme kriterini kapsıyor.
Linkedin Reklam Maliyetleri
İnternet reklamcılığının maliyetini belirleyen şey, başlıca reklamın ulaşacağı kişi sayısı ve reklamın yayında kalacağı süre ile ölçülür. Linkedin reklamları, bu anlamda diğer sosyal mecralara göre biraz daha yüksek bir maliyet ile çalışır ama hedef kitle belirleme ve reklamları doğru kişilere sunma konusunda daha isabetli bir süreç vadettiği için bu maliyetin geri dönüşü de tatmin edici olacaktır. Linkedin aracılığıyla dünyanın en büyük şirketlerinin yöneticilerine kadar ulaşmak mümkündür.
Linkedin reklamları, hedef kitleye göre farklı maliyetler gerektirebilir. Bu da demek oluyor ki geniş bir hedeflemede tıklama ücretleri 2-3 dolar iken daha dar hedeflemelerde bu maliyet 6 dolara kadar varabilir.
Linkedin Reklam Modelleri:
– Linkedin Text Ads (Metin Reklamlar): Reklam metinlerinin, istediğiniz profesyonel kitleyi belirledikten sonra ona uygun şekilde hazırlanarak yayımlandığı reklamlardır. Ücretlendirmeleri tıklama veya gösterim başına yapabilirsiniz.
– Linkedin Sponsored Content (Sponsorlu Reklamlar): Bu reklamlar Facebook reklamları gibi gönderiyi öne çıkartan bir reklam modellerinden biridir. Bu reklam türü ile şirket sayfanızdaki içerikleri ön plana çıkarabilir ya da yeni içerikler yaratabilirsiniz.
– Linkedin Display Ads (Display Reklamlar): Diğer reklam modelleri ile aynı hedefleme seçeneklerine sahip olan Display reklamlarda farklı olarak, reklam alanlarının konumları ve boyutlarını belirlemek tamamen sizin elinizde. Özellikle sitelere trafik çekmek istediğinizde Linkedin Display Reklamları bu anlamda daha efektif olacaktır.
– Linkedin Sponsored InMail (Sponsorlu Linkedin Mailleri): Linkedin, Sponsored InMail reklam modeli sayesinde Linkedin’de yer alan 500 milyon kullanıcıya e-mail ile ulaşma fırsatı elde edersiniz. Diğer reklam modellerinde olduğu gibi Linkedin Sponsored InMail reklamlarında da hedefleme yapabilirsiniz.
– Linkedin Follow Company Ads (Şirket Takip Reklamları): Bu reklam modeli daha çok şirketler tarafından Linkedin üzerinden kişi sayısını arttırmak için tercih edilmektedir. Linkedin Follow Company Ads reklam modelinde hedef kitlelerini teşvik etmek isteyen şirketler, şirket ile eşleşmiş şekilde profillerini gösterirler.
TikTok Reklamları
TikTok Reklamları Nedir?
TikTok reklamları hizmeti sizler de son zamanların en popüler uygulamalarından biri olan TikTok’da kendi reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Android ve iOS cihazlar üzerinden fotoğraf, video ve müzik gibi pek çok farklı içeriğin paylaşıldığı TikTok, kısa videoların oluşturularak yayınladığı bir sosyal medya platformudur. Bu uygulama sayesinde çeşitli filtreler, efektler ve müzikler eklenerek 15 saniyelik kısa videolar hazırlanır. Ayrıca 15 saniyelik videoların yanı sıra kullanıcıların toplam kayıtlarını birbirilerine bağlayarak 60 saniyelik videolar da oluşturabilirler.
TikTok, 2019 yılından bu yana kullanıcılarına hizmet vermekte ve şu an dünya çapında 800 milyon kullanıcısı ile öne çıkmaktadır. Bu denli yüksek bir kullanıcı sayısına sahip olmak ise pek çok markanın ilgisini çekmektedir. Snapchat uygulamasının popülaritesini bir anda elinden alan TikTok, dünya çapına hızla büyümüş ve günümüzde oldukça önemli bir konuma gelmiştir. Kısa sürede gayet hızlı bir şekilde büyümeye başlamıştır. TikTokta kısa süredeki bu büyüme pazarlama aracı olarak etkilerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
TikTok Reklam Verme Nedenleri
TikTok uygulamasına reklam vermek için pek çok farklı neden gösterilebilir. Oldukça kısa sürede geniş bir kullanıcı seviyesine ulaşan uygulama, sahip olduğu popülaritesi ile reklam yayınlama platformlarının da önde gelen isimlerinden biridir. Peki, TikTok reklam verme nedenleri nelerdir? daha yakından bakalım.
• TikTok, şu an 800 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir.
• Dünya geneline bakıldığında aktif aylık kullanıcı sayısı bakımından en en popüler 6. uygulama olma özelliği taşıyor.
• Ayrıca Google Play ve Apple Store uygulama mağazalarından 1,5 milyarın üzerinde bir indirme oranına sahiptir.
• Bunların yanı sıra dünya çapında 150 ülkede kullanılmaktadır.
• 2019 yılında ABD, Japonya, Kore ve Hindistan gibi pek çok farklı ülkede en çok indirilen uygulama olmayı başarmıştır.
TikTok Reklam Seçenekleri Nelerdir?
TikTok uygulaması üzerinden reklam verebilmek için öncelikle bir reklam hesabınız olması gerekir. Reklam hesabı almak için yapılması gereken ise TikTok Ads sayfasını ziyaret etmek ve burada yer alan ve sizden istenen bilgileri doldurmaktır. Ayrıca TikTok markaların hedef kitlesine ve demografik özelliklerine yönelik pek çok farklı reklam seçeneğini bünyesinde barındırır. Bu reklam seçenekleri ise aşağıdaki gibi karşımıza çıkar;
Yayın İçi Videolar (In-Feed Video): TikTok uygulaması içerisinde “For You” adlı sayfada videolar arasında yapılan geçişlerde sunulan reklamlar yayın içi video reklamları olarak tanımlanır.
Marka Devralma (Brand Takeover): TikTok kullanıcıları tarafından uygulamanın açıldığı sırada videoları izlemeye başlamadan önce görülen reklam seçenekleridir.
Hastag Reklamları: Uygulamnın keşif sayfasında kullanıcıların karşısına çıkan reklamlardır.
Markalı AR İçeriği: Herhangi bir markanın etiket altında özel dans, şarkı veya skeç şeklinde oluşturduğu reklam türüdür.
Influencer Reklamları: Hedef kitle üzerinde etkili olan ve TikTok kullanıcılarının oluşturduğu sponsorlu reklam çeşididir.